آموزش تعمیرات لوازم گاز سوز ( مدرک فنی+ عملی) با مدرک معتبر

آموزش تعمیرات پکیج چیلر کولرگازی با مدرک رسمی زیر نظر سازمان فنی حرفه ای کشور جهت ورود به بازار

سلام من در خدمت شما هستم هر سوالی دارید از من بپرسید...

ثبت نام از طریق واتس اپ
Close and go back to page

یکی از رشته های پرکار برد در ساختمان ها، تعمیرات لوازم گازسوز خانگی می باشد. این حرفه زیر گروه رشته تاسیسات بوده و سالهاست جایگاه ویژه ای در منازل و خانه ها دارد. آموزشگاه دانش تاسیسات نیز با همکاری اساتید مجرب در این رشته زیر نظر سازمان فنی حرفه ای اقدام به آموزش این رشته و صدور مدرک قابل ترجمه فنی حرفه ای می نماید.

آموزش لوازم گازسوز 

شهریه و زمان برگزاری دوره

نام دورهقیمتتاریخ برگزاریثبتنام
آموزش لوازم گازسوز4.000.000 تومان1403/02/30 ثبت نام
آموزش خصوصی لوازم گازسوز4.500.000 تومانبا انتخاب کارآموز ثبت نام
 

 

 ساعات برگزاری دوره لوازم گازسوز

این دوره در قالب 30 ساعت آموزشی تئوری و عملی برگزار می گردد

 

دوره آموزشی مذکور دارای مدرک رسمی از سازمان فنی حرفه ای می باشد و کارآموز پس از اتمام دوره در آزمون تئوری و عملی شرکت می نماید و در صورت کسب حد نصاب قبولی مدرک فنی حرفه ای دریافت می نماید.

این مدرک جهت اخذ جواز کسب و نمایندگی ضروری می باشد. کاراموز همچنین می تواند برای مهاجرت این مدرک را ترجمه نماید و از مزایای آن بهره برداری نماید.

 آموزش لوازم گازسوز2

دوره های مرتبط با این رشته

دوره های آموزش تعمیرات پکیج ، آموزش نصب پکیج ،آموزش تعمیر مشعل ، آموزش تعمیر آبگرمکن از دوره های مرتبط با این رشته می باشد. می توانید برای اطلاع از جزئیات هر دوره روی نام دوره کلیک نمائید یا از طرق منوی ثبتنام مرحله اول ثبت نام خود را از طریق سایت تکمیل نمائید.

 

سرفصل دوره آموزش تعمیر لوازم گازسوز

*استقرار و تراز کردن وسایل گاز سوز خانگی

جابجایی و انتقال وسایل طبق کاتالوگ محصول

جانمایی و تراز کردن وسایل طبق کاتالوگ محصول

*اتصال وسایل گاز سوز خانگی و متعلقات آن به مدار گاز و برق

آماده کردن لوله مسی با شیلنگ گاز طبق جانمایی وسایل و کاتالوگ محصول

اتصال وسایل به مدار گاز و برق طبق نقشه با رعایت الزامات برق و گاز

تست نشتی گاز در محل اتصال گازی

*راه اندازی وسایل گاز سوز خانگی

روشن کردن مکانیزم های گازی وسایل

تست عملکرد اجرای برق وسایل

*تست کارکرد وسایل گاز سوز خانگی و تحویل آن به مشتری

تست عملکرد موتور فرگاز

تست عملکرد جرقه زن

تست عملکردترموکوپل

تست عملکرد روشنایی

تست عملکرد تایمر

تست موتور فن هود هواکش ها

تهیه گزارش و امضای گارانتی در برگه مربوطه

ارائه آموزش لازم تحویل محصول به مشتری

احتراق و اجزای آن

سوختهای فسیلی و محصولات احتراق

انواع روشهای تخلیه محصولات احتراق

شرایط استفاده از دستگاه فن دار(تخلیه اجباری)

هوای مورد نیاز وسایل گاز سوز

انواع ساختمان از نظر درزبندی

واحدهای ظرفیت حرارتی

فضای مورد نیاز و محل نصب مناسب برای وسایل گاز سوز

گرما  و واحد های اندازه گیری آن

وسایل اندازه گیری میزان و مقدار گرما

قدرت حرارت دهی وسایل خانگی گاز

نحوه انتخاب بخاری مناسب فضای ساختمان

نحوه نصب بخاری گاز سوز در محل مناسب

شرایط دود کش و مقررات مربوطه

 خصوصیات لوله مناسب برای دودکش

انواع کلاهک های دود کش

عوارض دودکش غیر استاندارد

انواع شیلنگ گاز

انواع بست شیلنگ گاز

نحوه نصب و تنظیم اجاق گاز و فر گاز سوز خانگی

انواع هود اجاق گاز و کاربرد آن

نحوه نصب هود و لوله کشی آن از اجاق گاز به خارج

سیستم تهویه آشپزخانه

نحوه نصب هواکش در محل مناسب

نحوه تعیین محل مناسب کباب پز و نصب آن

آبگرمکن گازسوز خانگی ٰ انواع و کاربرد آن

مسیر های لوله های آب گرم و سرددر آبگرمکن های گاز سوز

مکانیزم های تنظیم شعله آب گرمکن های گاز سوز

مکانیزم های تنظیم درجه حرارت آب در آبگرمکن

روشنایی واحد های اندازه گیری آن

نحوه نصب چراغ روشنایی گازسوز خانگی

نحوه کنترل ایمنی وسلیل گاز سوز خانگی

نشت یابی و رفع نشت گاز از وسایل گاز سوز

نصب راه اندازی و تنظیم بخاریهایى گاز سوز خانگی

نصب راه اندازی و تنظیم اجاق و فرهای سوز خانگی

نصب راه اندازی و تنظیم کباب پز

نصب راه اندازی ملحقات وسایل گاز سوز خانگی

نصب راه اندازی و تنظیم چراغ روشنایی گاز سوز خانگی

نصب فیلتر گاز در صورت نیاز

تنظیم نسبت سوخت و هوا برای احتراق کامل

کار با وسایل آتش نشانی و انجام عملیات آتش نشانی

 

انواع وسایل گازسوز خانگی:

  • وسایل گاز سوز پخت و پز
  • کالاهای گرمایشی فضای محیط زندگی
  • آبگرمکن های گازی

 

وسایل گاز سوز پخت و پز:

  • مانند اجاق گازها که بیشترین کاربرد را برای پخت و پز غذا دارند. آن ها دارای تعداد شعله های متفاوت و توان حرارتی مختلفی هستند مانند اجاق گاز تک شعله بزرگ و کوچک و اجاق گازهای دو شعله به بالا. اما متداول ترین تعداد شعله اجاق گاز خانگی سه شعله و پنج شعله هستند.
  • از وسایل دیگر پخت و پز فر گازها هستند که بسیار از این فرگازها همراه اجاق گاز می باشند و بعضی دیگر هم بصورت جداگانه و تکی در بازار وجود دارند.
  • تنورها وسیله کاربردی دیگر که در پخت و پز بسیاری از خانواده ها در گذشته و حال کاربرد زیادی داشته و دارند .

 

آبگرمکن های گازی:

دسته دیگر از کالاهای گاز سوز که ممکن است در خانه مورد استفاده قرار گیرند گرم کننده های آب برای مصارف بهداشتی مانند شستن دست و صورت، حمام کردن، شستن ظرف و لباس و غیر می باشند این وسایل ممکن است از طریق پکیج های شوفاژ دیواری گرمای مورد نیاز محیط های زندگی را هم بتوانند تولید کنند. آبگرمکن های های گازی به دو دسته گلی آبگرمکن های گازی ایستاده ( مخزنی یا زمینی ) و آبگرمکن های دیواری تقسیم می شوند.

نوع دوم از آبگرمکن ها دیواری هستند این نوع آبگرمکن ها کوچک و سبک هستند و جابجایی آنها راحت تر می باشد این آبگرمکن ها آب فوری 24 ساعته را به کاربر ارایه می دهند یعنی بمحض باز کردن شیر آب گرم توسط کاربر آبگرمکن روشن می شود و شروع به تولید آب گرم می کند این آبگرمکن ها دارای مخزن نیستند و شعله های آبگرمکن با تولید گرمای زیاد مبدل حرارتی که در آن لوله های مسی قرار دارند را گرم می کنند و از این طریق، لوله های مسی را که در آنها آب جریان دارد را گرم و گرما به آب منتقل می شود و آب گرم با توجه به نیاز و تنظیمات کاربر تولید می شود. این نوع آبگرمکن ها بسیار مناسب خانه های کوچک، آپارتمان ها، کافی شاپ ها، آرایشگاه ها و اماکن دیگر می باشند.

نوع سوم از وسایل گازسوز مورد استفاده خانواده ها گرم کننده های فضای داخلی خانه انواع بخاری ها هستند این وسایل دارای مدل های زمینی یا مبله، دیواری و یا شومینه می کنند.

با آغاز فصل سرما حوادث گاززدگی در سطح کشور افزایش یافته است. متأسفانه اغلب این حوادث ناشی از یک نقص مشترک می‌باشند که به‌راحتی قابل اصلاح بوده و با مختصر دقت می‌توانیم از حوادث مختلف پیشگیری و از مرگ عزیزانمان جلوگیری نمائیم.

دودکش وسیله‌ای است برای انتقال گازهای سوخته شده که اگر به بیرون از ساختمان هدایت نشوند به‌علت همراه داشتن گاز مونواکسید کربن که فوق‌العاده سمی می‌باشد در مدت کوتاهی سبب گاززدگی و نهایتاً منجر به مرگ می‌گردد.

نحوه گاززدگی به این ترتیب است که فرد در اثر استنشاق گاز مونواکسید کربن ابتدا قدرت حرکت و تصمیم‌گیری را از دست داده و یا ادامه تنفس گاز مذکور به حالت بیهوشی و اغما فرو می‌رود و در صورت ادامه بیشتر، پس از دقایقی فوت می‌نماید.

انواع مختلفی از وسایل گازسوز در ساختمان ها استفاده می شوند چه مکان های تجاری و چه مکان های مسکونی و عهده دار گرمایش ساختمان و همچمین تامین آب گرم مصرفی ساختمان هستند. چیدمان این وسایل ها معمولا پیچیده می باشد و در صورت ایراد و وجود خطا یا مشکل در آنها، احتیاج به تعمیرکار لوازم گازسوز می باشد.

این حرفه از دسته مشاغلی می باشد که دائمی است و بازار کار مناسب و خوبی دارد، محبوب افراد زیادی هست و تمایل به فعالیت در این حرفه را دارند. آموزش تعمیرات لوازم گازسوز در آموزشگاه دانش تاسیسات با استفاده از اساتید مجرب و کلاس های آموزشی به صورت تئوری و عملی برگزار می شود.

وظیفه آموزشگاه این است تا نیروی کار و تکنسین متخصص تعمیرات لوازم گازسوز را به صورت کاملا عملی در کارگاه های مجهز و تحت نظر اساتید مجرب آموزش دهد. به دلیل تخصصی بودن این حرفه بسیاری از افراد نمی‌توانند وارد این حوزه از بازار کار شوند مگر اینکه از مهارت و تخصص و توانایی کافی برخوردار باشند.

 

چگونه تعمیر کار لوازم گازسوز آبگرمکن ،بخاری اجاق گاز فرگاز و هود شویم؟

یادگیری نصب و تعمیر و نگهداری وسایل گاز سوز خانگی ،بخاری ،فرگاز اجاق گاز ،آبگرمکن هود و .... مهارت و دانشی است که با تمرکز و تسلط کافی بر آن فرصتهای زیادی را برای خود می آفرینید، ااآموزشگاه دانش تاسیسات زیر نظر مجرب ترین و با تجربه ترین اساتید در محیط کارگاه به شما کمک میکند که علی رغم تسلط بر مفاهیم تئوری تجربه عملی کافی را در زمینه آموزش نصب و تعمیر وسایل گازسوز خانگی داشته باشید و جهت ورود به بازار کار آماده شوید.

در کلادوره های آموزشی که آموزشگاه برگزار میکند لوازم گازسوز، بخاری، فرگاز اجاق گاز، آبگرمکن هود و .... طبق استاندارد سازمان فنی و حرفه اي آموزش داده می شود. کارآموزان به مدت یک ماه انواع وسایل گازسوز از قبیل بخاری اجاق گاز از جمله فرگاز هود و آبگرمکن آشنا می گردند.

 

سرفصل های دوره لوازم گازسوز شامل

  • آموزش نصب و تعمیر آبگرمکن
  • آموزش نصب و تعمیر بخاری
  • آموزش نصب و تعمیر اجاق گاز
  • آموزش نصب و تعمیر فرگاز
  • آموزش نصب و تعمیر هود

با توجه به استفاده بالا از این کالا در منازل مسکونی می توانید با گذراندن این دوره ی آموزشی به بالاترین سطح کیفی شناختی در زمینه ی تعمیرات رسیده و بتوانید در بازار خدماتی این ابزار مورد استفاده به صورت حرفه ای شروع به فعالیت کنید. لوازم گازسوز جزء کارهای مهم خدماتی در بازار داغ تعمیرات می باشد.

طول مدت این دوره 30 ساعت آموزش تئوری و عملی می باشد آموزش حرفه ای و تخصصی تعمیرات لوازم گازسوز از صفر و مباحث ابتدایی شروع شده و تا پیشرفته ترین مباحث آن تدریس می گردد.

کلاس های عملی در کارگاه های کاملاً مجهز به تجهیزات تخصصی برای تعمیرات لوازم و وسایل گاز سوز خانگی و کسب تجربه های 100% عملی و واقعی در تعمیر این مدل از لوازم منزل به صورت پروژه محور تشکیل می شود.

کارآموزان شرکت کننده در دوره میتوانند از خدمات رایگان آموزشگاه دانش تاسیسات از جمله پشتیبانی نامحدود و مشاوره جهت ورود موفق به بازار کار و راه اندازی کسب و کار شخصی استفاده نمایند.

پس از پایان دوره مدرک فنی حرفه ای آموزشگاه را دریافت میکنند تا با استفاده از آن برای استخدام در شرکت های معتبر، مهاجرت و دریافت پروانه کسب برای راه اندازی کسب و کار در حوزه تعمیرات لوازم و وسایل گاز سوز خانگی به صورت قانونی و معتبر اقدام کنند.

دوره تخصصی تعمیرات لوازم گازسوز همانند دیگر دوره های آموزشی برگزار شده در آموزشگاه دانش تاسیسات مثل : آموزش تعمیرات پکیج دیواری ، آموزش کولر گازی ، آموزش تعمیرات چیلرتراکمی و سردخانه فریونی و … از صفر تا صد از مباحث ابتدایی و پیشرفته را در بر می گیرد و به صورت حضوری در گارگاه مجهز برگزار میشود.

تجدید دوره در صورت احتیاج برای شرکت کنندگان رایگان می باشد.

اگر شما نیز می‌خواهید تعمیرکار چند منظوره حرفه ای لوازم خانگی شوید حتما باید تعمیرات لوازم گازسوز را نیز یاد بگیرید. کارآموزان عزیز با گذراندن این دوره تخصصی در دانش تاسیسات میتوانید به عنوان متخصص این حرفه وارد بازار کار شوند. لازم به ذکر است که پس از گذراندن این دوره آموزشی مدرک رسمی و معتبر فنی و حرفه به شما اعطا میشود که نشانه ی تخصص و مهارت شماست.

مطالب علمی

ارتباط با آموزشگاه دانش تاسیسات

شعبه تهران

شهر ری، سه راه ورامین، خیابان شهید غیوری، کوچه صالحی ، سرای محله شهید غیوری

تلفن:  09030770446

02136657315 - 02133372675

لوکیشن آموزشگاه دانش تاسیسات تهران

--------------------------

شعبه اصفهان

هشت بهشت غربی، انتهای ملک شمالی، نبش کوچه ریخته گران، روبروی قرض الحسنه ابوذر

تلفن: 03132722459

09909516260

09030770446

 لوکیشن آموزشگاه اصفهان

سامانه پیامک

5000203002020

جهت ثبت نام مشخصات خود را به شماره فوق پیامک نمائید.